Приблизний рівень розвитку малюка 4-річного віку

Цікаво знати:

Мислення:

  • збирати піраміду (мисочки) з 7 предметів без допомоги дорослого у правильному порядку;
  • добирати самостійно вкладки до потрібних отворів;
  • називати узагальнюючим словом групу предметів (собака, кішка, корова, кінь, коза – тварини (свійські)) тощо;
  • знаходити зайвий предмет у кожній групі та правильно пояснювати свій вибір;
  • знаходити пару кожному предмету;
  • добирати протилежні слова: вдень світло, а вночі (темно); взимку холодно, а влітку (тепло), тощо;
  • розв’язувати прості логічні задачки;
  • знаходити на малюнку, де зображені нісенітниці, 3-4 невідповідності. Пояснювати, що не так, чому не так і як насправді має бути.

Пам’ять:

  • повторювати за дорослими наслух кілька складів по порядку мо-та-се, кі-ле-ти-ди, тощо;
  • точно виконувати завдання, що складаються з 3-4 команд: піти на кухню, сісти на стілець, взяти чашку тощо;
  • повторювати за дорослими наслух 4-5 слів;
  • повторювати наслух цифри у певному порядку: 3-7-5; 1-4-2-6, тощо;
  • розповідати напам’ять віршики, загадки тощо;
  • переказувати зміст почутої казки;
  • запам’ятовувати зміст сюжетного малюнку.

Дрібна моторика:

  • запускати дзиґи;
  • показувати окремо один палець (вказівний), потім два (вказівний, середній);
  • нанизувати намистини, ґудзики;
  • зав’язувати вузли на товстій мотузці;
  • застібати ґудзики, крючки, блискавки;
  • проводити лінії точно за крапками, не відриваючи олівця від паперу;
  • заштриховувати фігури рівними прямим лініями, не виходячи за контур малюнка;
  • акуратно розфарбовувати картинки, не виходячи за контур;
  • проводити прямі лінії серединою доріжки, не виходячи за її межі;
  • проводити вертикальні, горизонтальні та скісні лінії потрібного розміру.

Математика:

  • показувати в кімнаті предмети, котрі за формою схожі на коло, трикутник, прямокутник, тощо;
  • показувати праву та ліву руку;
  • показувати предмети, що розташовані праворуч і ліворуч;
  • порівнювати групи предметів; пояснювати словами, яких предметів більше (менше);
  • порівнювати два, три предмети за величиною (довжиною, шириною, висотою); пояснювати словами, який предмет більший (менший), довгий (короткий), ширший (вужчий), вищий (нижчий);
  • розуміти слова: верхній, нижній, ліворуч, наліво, праворуч, направо.

Розвиток мовлення:

  • наслідувати звуки тварин; що вміють робити ці тварини;
  • після розглядання предмета, сюжетної картинки чи іграшки, складати просту описову розповідь з 3-4 речень;
  • вимовляти всі голосні та приголосні звуки, крім шиплячих і сонорних звуків;
  • узгоджувати слова у роді, числі і відмінку;
  • розуміти узагальнюючі слова: меблі, транспорт, іграшки, посуд, взуття тощо;
  • правильно використовувати іменник з прийменниками: у, на, під, за;
  • використовувати речення з однорідними членами;
  • відповідати на найпростіші питання.

Навколишній світ:

  • називати своє ім’я та прізвище, імена батька, матері, бабусі і дідуся;
  • сказати скільки років;
  • називати місто, в якому дитина проживає, домашню адресу;
  • сказати у який час буває сніг, ростуть квіти, літають метелики, тане сніг, на деревах з’являються жовті листочки тощо;
  • називати 2-3 дерева, кілька трав’янистих квітучих рослин;
  • розрізняти та називати звичні побутові предмети, їх призначення;
  • розрізняти та називати природні явища;
  • називати кілька професій.

Увага:

  • повторювати за дорослими рухи у певній послідовності: стиснути долоні, підняти рученята вгору тощо;
  • тиснути в долоні, коли почує певне слово;
  • складати за запропонованим зразком прості фігури з конструктора;
  • знаходити ознаки схожості та відмінності між двома іграшками;
  • самостійно називати подібності та розбіжності у картинках;
  • складати розрізану на 2-3 чи 4 частини картинку або листівку;
  • виконувати завдання, не відволікаючись протягом 5-7 хвилин;
  • утримувати в полі зору 4-6 предметів.

Якщо ваш малюк ще не все може, позаймайтеся з ним додатково!