Необхідні досягнення дітей 5-6 років у підготовці до школи

Цікаво знати:

Математика:

  • цифри 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9; знаки «+», «-», «=», <, >;
  • розв’язання простих задач на одну дію на додавання і віднімання;
  • як користуватися арифметичними знаками дій;
  • як розділити круг, квадрат на дві та чотири рівні частини;
  • склад чисел першого десятка;
  • прямий та зворотній порядок числового ряду;
  • як отримати кожне число першого десятка, додаючи одиницю до попереднього та віднімаючи одиницю від наступного за ним у ряді;
  • назва поточного місяця, послідовність днів тижня.

Розвиток мовлення:

  • будувати складні речення різних видів; складати речення із запропонованих слів;
  • утворювати нові словосполучення (шапка з хутра – хутряна шапка);
  • пояснювати зміст прислів’їв;
  • складати оповідання за однією картиною, за серією картин;
  • виразно з інтонацією декламувати вірші.

Увага:

  • виконувати завдання не відволікаючись близько 15 хвилин;
  • знаходити 5-6 відмінностей між малюнками або предметами;
  • утримувати в полі зору 8-10 предметів;
  • точно копіювати візерунок або рух;
  • легко грати в ігри на уважність і швидкість реакції.

Пам’ять:

  • запам’ятовувати 8-10 картинок;
  • запам’ятовувати лічилки, скоромовки;
  • розповідати напам’ять оповідання, вірші та зміст картинок;
  • повторювати близько за змістом текст, що складається з 3-4 речень.

Мислення:

  • знаходити зайве слово серед групи слів;
  • визначати послідовність подій;
  • знаходити та пояснювати невідповідність на малюнках;
  • знаходити та пояснювати відмінності між предметами і явищами;
  • знаходити серед запропонованих предметів зайвий, пояснювати свій вибір.

Дрібна моторика:

  • складати з конструктора за зразком будь-яку фігуру. Складати з паперу за зразком простий предмет;
  • вирізати ножицями фігуру вздовж контуру, намальованого на аркуші паперу;
  • виконувати аплікацію на папері, як самостійно, так і за зразком;
  • складати пазли без сторонньої допомоги;
  • регулювати силу натиску на олівець і пензель, і змінювати напрямок руху руки, залежно від форми зображуваного предмета;
  • розташовувати зображення на цілому аркуші або в заданих межах: на одній лінії, на широкій смузі;
  • штрихувати малюнки не виходячи за їх контури. Акуратно розфарбовувати складні малюнки;
  • орієнтуватися в зошиті в клітинку, косу лінію, в лінійку.

Основи грамоти:

  • складати речення з 3-4 слів;
  • складати схему речення;
  • ділити прості речення на слова;
  • ділити слова на склади;
  • розрізняти голосні та приголосні літери;
  • визначати на який склад падає наголос;
  • визначати на слух м’якість і твердість звуку в словах;
  • визначати за інтонацією, яке речення розповідне, окличне, питальне.

Навколишній світ:

  • називати своє ім’я і прізвище;
  • називати імена і прізвища своїх батьків;
  • знати назву свого міста (села);
  • знати назву столиці Батьківщини;
  • знати назву нашої планети;
  • знати назви основних професій людей (чим характерні, яку користь приносять);
  • називати пори року, дні тижня, частини доби в їх послідовності;
  • знати назви місяців;
  • відрізняти хижих тварин від травоїдних; перелітних птахів від зимуючих; садові квіти від польових; дерева від чагарників;
  • називати всі явища природи.